Permulaan sebuah penggembaraan ~

Bismillahirahmanirahim..
Setelah berjam-jam ak repair semula blog ni, Alhamdulillah dah selesai. Lama jugak tak update blog ni, bila baca semula Ya Allah .. malunyer ak hehe. 

Sekarang pun dah hampir 20 tahun ak berjalan dibumi Allah ini. Sudah banyak ilmu yang telah ak pelajari walaupun ak tahu hakikatnya ilmu selama 20tahun ni hanya sebutir zarah dari ilmu Allah. 

Meskipun guna 7 lautan dunia sebagai dakwat
 namun masih tidak menyamai 1% pun dari ilmu Allah S.W.T

Jadi In Sha Allah dengan muka baru blog ni, ak akan cuba hidupkan semula blog supaya jadi tempat ak curahkan idea, kongsi cerita dan kongsi ilmu kalau tidak umpama debu ditiup angin sajalah. Kadangkala artikel dalam blog ini boleh dirujuk semula dan diambil pengajaran. 

Asbab nak tulis blog semula ni banyak antaranya rasa rugi bila ada some important event yang tak dicatit dan dilupakan begitu je. Then , kawan-kawan pun dah ramai yang ada blog jadi selain influence dari diorang, ak memang dah ada blog yang berhabuk nie dari 2011 lagi. So teruskan dan nak manfaatkan dengan sebaiknya.

Dengan izin Allah , ak akan cube jadikan blog ini lebih bermanfaat, cara penulisan yang lebih mudah dibaca dan lebih mudah untuk ak menulis hehe. Selain itu , akan diselit juga hadis atau riwayat di setiap blog. 


Dari Irbadh bin Sariyah : Rasulullah saw bersabda, “Hendaklah kamu bertakwa kepada Allah SWT, 
dengan mendengar dan taat, meskipun yang memerintahkan kamu adalah seorang budak dari Habsyah. 
Kamu akan melihat perselisihan yang sangat dahsyat sesudahku, 
maka hendaklah kamu berpegang pada Sunnah-ku dan Sunnah-Khulafa ur rasyidin yang mendapat petunjuk. 
Gigitlah dengan gigi gerahammu dan jauhilah perkara-perkara baru, 
sesungguhnya setiap bid’ah (perkara baru dalam agama) adalah sesat.” (0040) Sahih Ibnu Majah

New Journey begin ~

Zaman muda+kurus dulu 2011 hehe



This entry was posted on Sabtu, 23 Mei 2015 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply